برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

نمایش عروسکی با موضوع وسایل شخصی

بهداشت خوب مانعی در برابر ویروس ها و باکتری ها می شود و به سلامت بهتر کودکان کمک می کند. از سن 2 تا 3 سالگی، کودکان توانایی انجام روش های ساده بهداشتی را به طور مستقل دارنددر ویدئوی زیرنمایش عروسکی با موضوع وسایل شخصی در کنار شما عزیزان هستیم

قوانین بهداشتی بخشی از یادگیری است که کودکان باید در دوران کودکی خود کسب کنند. این یادگیریها نه تنها برای سلامتی و رفاه کودک بلکه برای استقلال و رابطه بچه ها با دیگران نیز مهم است. در واقع، مهم است که کودک درک کند که با مراقبت از خود، از دیگران نیز محافظت می کند.

کلیپ کودکانه آموزش فردی 

 آموزش بهداشت وشستن دست ها به کودک پیش دبستانی و مهد

برای شروع، ضروری است به کودک توضیح دهیم که میکروب چیست، چگونه بیمار می شویم و ویروس ها و باکتری ها از چه مسیری منتقل می شوند. با درک مفید بودن هر حرکت، کودک توجه و مسئولیت پذیری بیشتری پیدا می کند. متخصصان اطفال همچنین توصیه می کنند قبل از ورود به مهدکودک، روش های بهداشتی ضروری (خالی کردن بینی، شستن دست ها، سشتن اندام های خصوصی) را آموزش دهید تا کودک در خارج ازمنزل مستقل تر شود.

برای مؤثر بودن، اقدامات بهداشتی باید به درستی آموزش داده شود. در غیر این صورت،نه تنها کارایی خود را از دست می دهند، بلکه می توانند  باعث تکثیر میکروب ها یا باکتری ها، نیزشود. 

با آموزش عادات بهداشتی خوب به فرزندتان، هدیه ای ارزشمند برای سلامتی و رفاه آینده به او می دهید. 

شعر بهداشت دهان و دندان انمیشین

آموزش بهداشت دهان و دندان

سوالات متداول در مورد اموزش بهداشت شخصی  

از چه سنی می توانید آموزش بهداشت را به کودک خود شروع کنید؟
توصیه می شود آموزش عادات بهداشتی اولیه را از سنین پایین شروع کنید، زمانی که کودک شما قادر به درک و پیروی از دستورالعمل های ساده است. این می تواند از سن 2 سالگی شروع شود و درس ها را با سطح رشدکودکان تطبیق دهد.

چگونه می توانم یادگیری در مورد بهداشت را برای فرزندم سرگرم کننده کنم؟

می توانید با تبدیل فعالیت ها به بازی، یادگیری در مورد بهداشت را برای فرزندتان سرگرم کننده کنید. برای مثال، در حالی که دستانش را می‌شوید، یک آهنگ سرگرم‌کننده بخوانید یا درباره مسواک زدن دندان‌هایش داستانی بسازید. از تصاویر یا برچسب های رنگارنگ برای جذاب تر کردن فعالیت ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه صبر، مثبت اندیشی و تلاش فرزندتان را تحسین کنید.

اگر فرزندم در برابر یادگیری نکات بهداشتی مقاومت کرد، چگونه باید واکنش نشان دهم؟
معمولاً گاهی اوقات کودکان در برابر یادگیری در مورد بهداشت مقاومت می کنند، اما مهم است که آرام و صبور بمانند. سعی کنید منبع مقاومت فرزندتان را درک کنید و رویکرد خود را بر این اساس تطبیق دهید. کودک را بیشتر در فرآیند تصمیم گیری شرکت دهید، پاداش های مثبت بدهید یا از ابزارهای سرگرم کننده برای تشویق او به مشارکت استفاده کنید. ثابت قدم باشید و به او اهمیت بهداشت را برای سلامتی اش نشان دهید.

 



مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود